Gå till innehållGå till sökningGå till sidfot
Gå till kassan
Totalt antal varor i varukorgen 0. Antal i varukorgen 0,00 kr.
Min: 300,00 kr
← Tillbaka till kundservice

Frågor om att handla

  • Vad är smartshop?

    Smart Shop fyller automatiskt din varukorg med varor du ofta handlar. Funktionen sparar dig tid i vardagen och besparar dig stress om tiden är knapp.
    Du hittar funktionen under fliken Smart Shop.

    Tryck på ”Prova Smart Shop” och sedan ”Lägg till” för att fylla din kundvagn. Du kan därefter enkelt editera din varukorg om det exempelvis är en produkt du vill ha fler av eller helt plocka bort.

    Med knappen ”Ta bort Smart Shop varor” kan du helt tömma de varor du lagt till via denna funktion om du ångrat dig. Du behåller då allt du lagt till manuellt i varukorgen.

  • Hur skapar jag en egen lista?

    Du kan skapa en egen lista under fliken "Dina listor" genom att fylla i önskat namn och därefter trycka på "Skapa lista".

    Du kan även skapa en lista direkt från produktvyn inne på en produkt du önskar lägga till.
    Tryck på knappen "Lägg till i lista" och välj sedan "Skapa lista" för att påbörja en ny lista. Har du en befintlig lista kan du även lägga till produkten här.

  • Hur kopierar jag en tidigare order?

    Öppna en tidigare order under Konto och sedan Dina beställningar. Inne på den tidigare beställningen väljer du sedan ”Lägg produkterna i varukorgen”.

  • Hur lägger man till sina personliga erbjudanden?

    Rabattkoder och bonuscheckar tillämpas i kassan innan du bekräftar din beställning.
    Du hittar båda alternativen under rubriken ”Rabatter”.
    Här har vi också samlat alla bonuscheckar som finns laddade på ditt Stammiskonto för att du enkelt ska kunna använda dem när du handlar online.
    Notera att du bara kan använda en bonuscheck per köp.

  • Hur lägger jag till/tar bort en produkt från ”Mina favoriter”?

    För att lägga till eller ta bort produkter från dina favoriter klickar du in dig på produkten och väljer sedan alternativet ”Lägg till som favorit” eller ”Ta bort favorit”. Du kan alltid se dina valda favoriter under alternativet ”Favoriter” högst upp på sidan.

  • Hur abonnerar jag på en order?

    I kassan kan du välja att abonnera på din beställning. Du namnger din återkommande beställning och väljer sedan om du vill ha leveranser varje eller varannan vecka.

    Under "Mina Beställningar" kan du välja att lägga till eller ta bort varor och avboka din kommande beställning - normalt fram till dagen innan leveranstillfället. Vill du göra permanenta ändringar i ditt abonnemang måste du avsluta abonnemanget och skapa ett nytt. Tänk på att du kan använda din gamla beställning som mall, även när det gäller att skapa ett abonnemang.

  • Varför försvinner varor efter att jag har valt leveranstid?

    Försvinner varor ur din varukorg efter att du valt en leveranstid betyder det att de inte finns i lager ditt valda datum och tid. Du kan testa att ändra ditt leveransdatum för annat lagersaldo.

  • Hur länge kan jag spara min varukorg?

    För att försäkra dig om att varorna ligger kvar i din varukorg tills nästa gång du besöker nätbutiken rekommenderar vi att du slutför din beställning i kassan. Du kan alltid redigera din order i ett senare läge för att lägga till fler varor, fram till stopptiden som anges i din orderbekräftelse. Inloggade kunder kan normalt även spara varukorgen några dagar utan att betala men tekniska begränsningar gör att vi inte kan garantera att den alltid finns kvar.

  • Hur lägger man till leveransinstruktioner?

    Specifika instruktioner så som portkod eller porttelefon lägger du till direkt på din registrerade adress.
    Klicka på Konto och sedan Kontoinställningar. Under ”Leveransadresser inkl portkod” kan du sedan lägga till instruktioner på den adress som det gäller.

← Tillbaka till kundservice